Samenwerkingsproblemen

Vaak is de aanleiding om te starten met een praktijkmanager gedoe binnen het team. De samenwerking loopt niet lekker en u heeft al het een en ander geprobeerd maar dit heeft niet tot het gewenste resultaat geleid.

U bent veel tijd kwijt aan:
  • het voeren van (functionerings)gesprekken
  • werkoverleggen, echter de afspraken worden niet nagekomen
  • het regelen van capaciteit omdat een medewerker langdurig ziek is
  • het voeren van sollicitatiegesprekken vanwege verloop
  • het bespreken van verbeterplannen met een disfunctionerende medewerker

De werkdruk binnen iedere praktijk is hoog en dit is van invloed op het werkplezier en de samenwerking binnen het team.

Uw praktijkmanager neemt uw bovenstaande zorgen uit handen en gaat met het team aan de slag.

Oplossingen

  • Werving & selectie
  • Teamscan (waar heeft het team behoefte aan?)
  • Teamcoaching
  • Gesprekken met de disfunctionerende medewerker, het opstellen van het verbeterplan en het bewaken van de voortgang
  • Verzuimbegeleiding
  • Ondersteuning bij het op een goede manier afscheid nemen van een medewerker

Wat is praktijkmanagement?

De praktijkmanager is werkzaam binnen de praktijk onder de verantwoordelijkheid van de praktijkhouder en in het algemeen belang van de praktijk. Van de praktijkmanager mag worden verwacht dat zij de zorgverleners optimaal faciliteert zodat zij hun functie optimaal kunnen uitvoeren. De praktijkmanager heeft als doel de kwaliteit van de zorgverlening continue te optimaliseren en waarborgen.

 

Wat zijn mijn voordelen?
Uw praktijkmanager ondersteunt u bij het organiseren van de financiën, de planning, personeel & organisatie, innovatie, kwaliteit, continuïteit, samenwerking in- en extern, contractbeheer, facilitair- en ICT beheer, wet- en regelgeving en overname / associatie.

Uw praktijkmanager ondersteunt u in de breedste zin mogelijk. Zij neemt de vraag aan en zoekt naar de best mogelijke oplossing, daar waar mogelijk samen met de teamleden binnen de praktijk.

Vragen of advies nodig?

natasja-schijf-2

"Richt uw aandacht op het leveren van zorg"